Skip to content

Pelargoner

juni 30, 2010

Från att vara en ”tantblomma” har nu sen ett bra tag tillbaka pelargonen kommit tillbaka och blivit trendigare än någonsin. Jag har dock haft väldigt svårt för denna blomma, tills nu när jag införskaffat mig några stycken. Annars är ju den klassiska orkidén gärna den blomma jag oftast har, men nu när sommaren och den starka solen har kommit trivs den ju tyvärr inte så bra. Vilket däremot pelargonen gör. Den stortrivs i soliga lägen både inne och ute, låt jorden torka upp mellan vattningarna och plocka bort gula blad och vissna blommor så har du en pelargon som blommar länge! Jag har redan ändrat uppfattning om ”tantblomman” som nu blivit en ny favorit!

Här är den pelargon jag tycker är finast, den klassiska Mårbacka.

Vita pelargoner i vit kruka är väldigt fräscht, de här är av sorten Zonale.

No comments yet

Kommentera

